Február 1-től egy átlagos autó műszaki ellenőrzése majdnem 50 ezer forintba kerül, miközben a tehergépjárművek esetében az áremelkedés még jelentősebb lett.
A vizsgáztatás hatósági tarifájának körülbelül 60 százalékos növekedése elsőre megdöbbentőnek tűnhet, de közel két évtizede nem módosították ezeket a díjakat. A hazai vizsgaállomások üzemeltetői úgy vélik, hogy ez egy elkerülhetetlen intézkedés volt, amelynek mértéke sokkal megterhelőbb, mint maga a tény, hogy bekövetkezett.
Egy átlagos műszaki vizsga kb. 50 ezer forintba kerül, míg a nagyobb teherautók esetében akár 150 ezer forint is lehet a díj. Az M1 kategóriájú személygépkocsik időszakos műszaki ellenőrzésének alapdíja 16 290 forintról 26 700 forintra nőtt, ami az autósok számára lényegesen nagyobb költségnövekedést jelent a vizsgáztatás során.
A műszaki vizsgaállomások fenntartási költségei folyamatosan emelkednek, így a piacon működő magánállomások szolgáltatási tarifái is hasonlóan nőnek, a régebben megszokott 25-30 ezer forintos összeg helyett most már 50 ezer forintra kell készülniük a gépkocsi tulajdonosoknak. Ebben az összegben ráadásul nem szerepelnek az LPG üzemű járművek gázbiztonsági ellenőrzése, az összkerékhajtású autók műszaki vizsgálata vagy a kisteherautók felárai sem, így ezen járművek esetében a végösszeg akár 60-70 ezer forintra is felkúszhat.
A tehergépjárműveknél még nagyobb a költségnövekedés: a nyerges vontatók alapdíja 41 400 forint, ehhez hozzáadódik a pótkocsi 23 900 forintos, valamint a menetíró 10 100 forintos díja. Mindezekkel együtt egy fuvarozónak évente akár 150 ezer forintot is ki kell fizetnie kizárólag a műszaki vizsgáztatásért. Ezt a többletköltséget a fuvarozók beépítik az áraikba, ami további áremelkedéseket vonhat maga után.
Az autósok az utóbbi időszakban csak akkor tapasztaltak áremelkedést a műszaki vizsgáknál, ha az adott állomás emelte a szolgáltatási díjakat, amit a növekvő költségek és a dráguló rezsi miatt muszáj volt meglépniük. A problémát nem csupán a hatósági díjak növekedése, és azok gyors emelkedésének üteme jelenti, hanem a rendszer minőségével kapcsolatos gondok, amelyek komoly kihívások elé állítják a vizsgaállomásokat. Ezt a kérdést már korábban is érintették az Égéstér egyik adásában, és sajnos a helyzet bő fél év elteltével sem változott.
Sajnos továbbra is sokan halogatják járművük karbantartását a műszaki vizsga előtt, és most először szembesülnek az egyre növekvő alkatrész- és szervizköltségekkel, amelyek egyes kopó-fogyó alkatrészek cseréje, illetve egy általános karbantartás során is több százezer forintot is elérhetnek, ami akár kétszerese is lehet a két évvel ezelőttinek. Az átlagosan 16 éves magyar gépjárműpark ismeretében biztosra vehető, hogy sok autó komoly, nem ritkán a piaci értékét meghaladó javításokra szorul, és ezek az idősebb járművek bármilyen figyelmeztetés nélkül is gazdaságilag totálkárosokká válhatnak.
Nézd meg az aktuális árainkat és kedvezményeinket és foglalj időpontot most a vonohorogvecses.hu műhelyben vonóhorog cserére.